IndyCar Series - Champ Car World Series - Open Wheel World Fan Forum
Champ Car Fans Europe Methanol Burning News Registrierung Kalender Champ Car Fans Europe Methanol Burning Chat Mitgliederliste Teammitglieder Suche Champ Car Fans Europe Methanol Selling Mega Store Häufig gestellte Fragen Zur Startseite

IndyCar Series - Champ Car World Series - Open Wheel World Fan Forum » Champ Car Memories - Champ Car World Series » Champ Car World Series » NL CCWS Assen 2008 » Hallo Gast [Anmelden|Registrieren]
Letzter Beitrag | Erster ungelesener Beitrag Druckvorschau | An Freund senden | Thema zu Favoriten hinzufügen
Seiten (3): « vorherige 1 [2] 3 nächste » Neues Thema erstellen Antwort erstellen
Zum Ende der Seite springen CCWS Assen 2008
Autor
Beitrag « Vorheriges Thema | Nächstes Thema »
RG
unregistriert
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Wel gaaf dat Laguna Seca terugkeert op de kalender. Dat is nog eens een echt circuit!

Sachsenring in Duitsland is ook wel een mooie baan, bestaat ook al 80 jaar, jammer dat ie vaak vergeten wordt. Zou mijn inziens een aanwinst zijn voor CC.
12.09.2007 07:57
Walnice
unregistriert
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Ja mooi he als die weer terugkeert. Wel een van de mooiste en moeilijke baan. Ik teken voor de terugkeer BigGrin
12.09.2007 11:04
laika
unregistriert

Hoi,

Pfff gelukkig dat Laguna Seca terugkeert. En als er een race in Duitsland komt hoop ik op de Sachsenring.
Verder hoop ik op Mid Ohio en Detroit.
Ik hoop niet dat er teveel Europese cuircuits komen. Ik ben bang dat er dan steeds meer US circuits geschrapt gaan worden. En mijn mening is dat Champcar Amerikaans moet blijven en niet te Europees omdat het anders een onder klasse van de F1 gaat worden.

Groetjes laika zwinker
12.09.2007 11:26
Stranger
unregistriert

Nou maar hopen dat ChampCar niet in mei maar oktober naar Laguna Seca gaat smile

Race samen met ALMS ipv Grand-Am zou interessanter zijn.
12.09.2007 11:57
Stagman
unregistriert

Zitat:
Originally posted by laika
Verder hoop ik op Mid Ohio en Detroit.

Die zijn nu in gebruik door de twIRL. Politiek gezien niet erg mogelijk om op die circuits te rijden.
Zitat:
Originally posted by laika Ik hoop niet dat er teveel Europese cuircuits komen. Ik ben bang dat er dan steeds meer US circuits geschrapt gaan worden. En mijn mening is dat Champcar Amerikaans moet blijven en niet te Europees omdat het anders een onder klasse van de F1 gaat worden.

Niet 'te' inderdaad. Een gezonde balans is nodig. 4 Euro circuits is voor en US gebaseerd serie veel, maar bedenk wel dat veel van de andere mogelijke circuits in US zijn in beheer van IMS of sympathisanten daarvan.
Gezien de serie wordt Champ Car WORLD Series genoemd is het wel verstandig om hier te zijn, maar weer zeg ik balans.
Zitat:
Originally posted by Stranger Nou maar hopen dat ChampCar niet in mei maar oktober naar Laguna Seca gaat

Race samen met ALMS ipv Grand-Am zou interessanter zijn.

In Mei is de Indy 497.5. Als CC kijkers kan weghalen van twIRL is dat goed, ander kant is het zo dat veel toch dat 'race' kijken en zal CC verliezen. Oktober is wat dat betreft een beter optie - alleen kan CC niet twIRL de genadeklap uitdelen.
Grand-Am is een serie dat onder de NASCAR (familie France) organisatie valt. Dat is een rivalerend serie. Ik zeg dat men niet met de vijand in bed moet kruipen. De ALMS is daarintegen niet rivalerend, maar wel beter bekeken dan CC. Als je samen met ALMS doet, dan is CC gelijk, zoniet slechter af qua TV cijfers. Grand Am is slecht bekeken, maar wel verwant aan de vijand. Kiezen uit twee kwaden.
12.09.2007 19:41
pascalluiten
unregistriert

probeer eens wat beter te typen en na te lezen (tip)

Ik denk dat er toch heel erg veel mensen zijn die liever naar de Indy 500 kijken (ultiem + 1 x per jaar) dan naar een CC race ergens midden in het seizoen. Daar zijn er toch wel meer van.

maak gewoon 1 lange uitzending met ALMS en CC, dat wordt wel goed bekeken.
13.09.2007 09:07
RG
unregistriert

Met alle respect hoor, maar waarom in hemelsnaam de hele tijd dat gezanik tegen de IRL? Ik weet ook wel dat ze afgesplitst zijn van CC, maar om daar anno 2007 nog steeds zo over door te gaan begint mij eigelijk te irriteren. Het is net alsof CC de meest heilige tak van racen is op deze hele wereld. Misschien dat ik nu wat mensen tegen de schenen schop, maar dat is niet met opzet.

Ik kijk elk jaar uit naar de Indy 500. Mooie show, mooie race vaak, zware klappers, die race heeft gewoon alles.

Leven en laten leven zou ik zeggen. Ik zou het wel gaaf vinden als IRL en CC beide grote series zouden worden. De VS is groot genoeg voor meerdere open-wheel-klasses. Daarnaast heb je nog NASCAR, wat ik ook erg gaaf vind. Geniet gewoon van alle autosport die je maar kan krijgen. Wat is er beter dan een hele dag voor de buis racen kijken???
13.09.2007 10:08
Stagman
unregistriert

Zitat:
Originally posted by pascalluiten
probeer eens wat beter te typen en na te lezen (tip)

Tip: Hou rekening mee dat niet iedereen hier de Nederlandse taal beheerst als eerste taal.

RG, Ik begrijp je standpunt, maar er zijn velen (vooral Noord Amerikanen) die niet met jouw mee eens zullen zijn. De politiek erachter is niet zo simpel als het lijkt.
Voortaan zal ik proberen het wat neutraler te benaderen.....
13.09.2007 19:07
laika
unregistriert

Hoi,

Ik heb niets tegen de IRL. Maar er is weinig van te volgen. Wel vindt ik het jammer dat deze splitsing gemaakt is. Dit had gewoon een serie moeten zijn zoals voor 1996. Dan had je een hele goede concurretie met de F1 gehad. Vooral nu de belangstelling voor de US open wheel in europa toch steeds meer aandacht gaat krijgen.
Persoonlijk hoop ik weer op een samenvoeging al lijkt dit meer een droom te zijn dan dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Gelukkig is champcar op eurosport 2 te volgen.

Groetjes laika zwinker
18.09.2007 18:07
Stagman
unregistriert

Hmmm, De glorie dagen van pre-'96. Jammerlijk voorbij. Gebeurd is gebeurd. De klok kan niet worden terug gedraaid, niet dat het zou helpen betreft de split.
18.09.2007 22:45
Walnice
unregistriert

Zitat:
Originally posted by Stagman
Montreal heeft beperkingen. Ik weet niet zo welk dat zijn - geluid of gewoon max. 2 weekends racing. Norm Legault is daar de promotor en hij koos voor F1 en NASCAR. De laastste om CCWS te vervangen/verdijven.

Zo zo dan zijn we dus niet de enige land van de wereld met die zogename geluidsdagen.
19.09.2007 10:20
Stagman
unregistriert

Zitat:
Originally posted by Walnice
Zitat:
Originally posted by Stagman
Montreal heeft beperkingen. Ik weet niet zo welk dat zijn - geluid of gewoon max. 2 weekends racing. Norm Legault is daar de promotor en hij koos voor F1 en NASCAR. De laastste om CCWS te vervangen/verdijven.

Zo zo dan zijn we dus niet de enige land van de wereld met die zogename geluidsdagen.

Nou ik denk eerder dat het een beperking was betreft de maximale hoeveelheid dagen toegestaan om de wegen voor de publiek te onzeggen. Het is net als vele straten circuits en bijvoorbeeld Melbourne's Albert Park een openbaar park. De locale overheid beperkt de hoeveel heid dagen dat de wegen/park gesloten is. Dat beperking is 2 weekends. Geluid speelt wellicht ook wel een rol, maar het is niet de voornaamste reden.
F1 heeft een weekend en Mr Legault koos voor NASCAR voor de tweede want dat zou meer publiek en dus meer geld leveren. Helaas voor CCWS wat dat betreft, maar je kunt hem niet kwalijk nemen om niet dief van eigen zak te zijn.
19.09.2007 18:22
Stranger
unregistriert

Ik zou 7september 2008 voorlopig nog maar niet in de agenda zetten voor Champcar op Assen.

Op de recent bekend geworden kalender van het Duitse F3 kampioenschap staat 12. - 14. September Assen / Dutch ChampCar GP
01.11.2007 16:10
RG
unregistriert

De vraag kan je beter anders stellen: Komt er uberhaupt wel weer CC naar Assen?

http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/article2651390.ece?secId=28

Een of andere klootviool van een ambtenaar heeft bedacht dat er ook piekmomenten zijn qua geluid.

Altijd hetzelfde gedonder in dit land. Steeds maar weer dat eeuwige gemekker en gezeur. Kan me er zo ontzettend kwaad om maken.

Afgelopen weekend was ik even kijken bij de DSC op Assen, werd er een Seat uit de baan gehaald omdat ie teveel herrie maakte. Heb er zelf weinig van gemerkt, vond het wel mooi klinken. De baan is veel nieuwe tribunes aan het bouwen in de oude Noordlus. Bedrijvigheid genoeg dus, maar de vraag is, heeft het nog wel nut....
01.11.2007 20:03
Haiko
unregistriert

Zag het hier ook al in de krant staan.
Maargoed, tot de race daadwerkelijk plaatsvind houd je die zooi toch wel, dat zijn we nu toch wel gewend zwinker
01.11.2007 23:20
Stranger
unregistriert

Tribunes en gebouwen in de noordlus kunnen wel eens een positief effect hebben.

Houden toch een deel van het geluid tegen smile
05.11.2007 20:59
jgerms
unregistriert

En assen staat voor 14 september op de agenda!

Duitse F3 kalender had gelijk!
05.11.2007 21:08
bike
unregistriert

Zitat:
Originally posted by jgerms
En assen staat voor 14 september op de agenda!

En waarom is het nu 14 september geworden?? De race stond toch een weekend eerder gepland??

Met deze datum werd dit jaar al reclame gemaakt tijdens de eerste race in Assen...
Vreemd
07.11.2007 19:53
Walnice
unregistriert

Dan kunnen beide race gewoon doorgaan zonder dat het hun aan extra geluidsdagen kost.

F3 en CC in dezelfde weekend. slim gedacht. En ook meer waard voor hetzelfde geld :huppel:
11.11.2007 19:28
Bartus
unregistriert

Champcar doet me een beetje denken aan een bruine toiletpot, vroeger erg populair en aktueel maar tegenwoordig een opvangbak van overbodige zooi...

Bartus(die niet uitsluit dat dit mode-icoon z'n laatste jaaartje heeft gehad)
12.11.2007 12:09
Seiten (3): « vorherige 1 [2] 3 nächste » Baumstruktur | Brettstruktur
Gehe zu:
Neues Thema erstellen Antwort erstellen
IndyCar Series - Champ Car World Series - Open Wheel World Fan Forum » Champ Car Memories - Champ Car World Series » Champ Car World Series » NL CCWS Assen 2008

Forensoftware: Burning Board 2.3.6, entwickelt von WoltLab GmbH