IndyCar Series - Champ Car World Series - Open Wheel World Fan Forum
Champ Car Fans Europe Methanol Burning News Registrierung Kalender Champ Car Fans Europe Methanol Burning Chat Mitgliederliste Teammitglieder Suche Champ Car Fans Europe Methanol Selling Mega Store Häufig gestellte Fragen Zur Startseite

IndyCar Series - Champ Car World Series - Open Wheel World Fan Forum » Champ Car Memories - Champ Car World Series » Champ Car World Series » NL Ziet Matos geen heil meer in Champcars? » Hallo Gast [Anmelden|Registrieren]
Letzter Beitrag | Erster ungelesener Beitrag Druckvorschau | An Freund senden | Thema zu Favoriten hinzufügen
Neues Thema erstellen Antwort erstellen
Zum Ende der Seite springen Ziet Matos geen heil meer in Champcars?
Autor
Beitrag « Vorheriges Thema | Nächstes Thema »
Een ander geluid
unregistriert
Ziet Matos geen heil meer in Champcars? Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Zitat:
Champcar Atlantic kampioen Rafael Matos liet de afgelopen week een bonus van 2 miljoen dollar liggen en koos voor de Infiniti Proseries in 2008

Je kunt dit nieuws van Matos op meerdere manieren opvatten. Op mij komt het niet positief over t.o.v. Champcar op lange termijn.

De winnaar van je feeder-categorie zegt simpelweg: Leuk dat betaalde zitje van 2 mil. USD, ik zoek mijn toekomst ergens anders. Sterker nog, hij loopt over naar de "vijand"! Matos ziet dus meer heil in IRL op de lange termijn dan bij Champcars. Althans, zo vat ik het nieuws op.

Vind die Matos wel ballen hebben om zo'n beslissing te nemen. Pijnlijke nieuws voor KK's en Forsythe van deze wereld zwinker
20.01.2008 12:51
Roninho
unregistriert
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

De man neemt gewoon een verstandige beslissing. Een jaar champcar rijden is natuurlijk fantastisch, maar hij verdiend er niets mee en aan het einde van het seizoen zit hij gewoon weer zonder zitje, net zoals Simon Pagenaud nu, en Zwolsman vorig jaar al had.

Matos heeft nu een meerjarig contract bij een topteam, krijgt een salaris, doet een jaar extra ervaring op in IPS, kan testen in een indycar en het zou met niet verbazen als hij dit jaar al aan de indy500 meedoet.

Ik vind het erg om te zeggen, maar champcar heeft echt nog maar een paar zitjes over waar een coureur geld kan verdienen, en om die plek te krijgen moet je of een topreputatie hebben (ex-f1 of cc-toppers als wilson, da matta, tracy, e.d.), pr-matig iets bijzonders hebben (legge, rahal) of een combi van beide (Doornbos met nederlandse sponsors). De rest zijn gewoon pay-drivers.
20.01.2008 14:40
Stagman
unregistriert
Auf diesen Beitrag antworten Zitatantwort auf diesen Beitrag erstellen Diesen Beitrag editieren/löschen Diesen Beitrag einem Moderator melden       Zum Anfang der Seite springen

Zitat:
Originally posted by Een ander geluid
Je kunt dit nieuws van Matos op meerdere manieren opvatten. Op mij komt het niet positief over t.o.v. Champcar op lange termijn.

Het is inderdaad niet goed voor CCWS. De hele idee is dat de feeder (CCA) zorgt ervoor dat men door kan stromen naar de 'main game'. De algemeen opinie in de US is "Matos, je hebt bed gemaakt, nu kan je er in slapen." terwijl men zeker ook dit ziet als geen goeds voor CCWS. Niet zozeer waar hij naar toe gaat, maar meer dat hij weg gaat.

Zitat:
Originally posted by Een ander geluid De winnaar van je feeder-categorie zegt simpelweg: Leuk dat betaalde zitje van 2 mil. USD, ik zoek mijn toekomst ergens anders. Sterker nog, hij loopt over naar de "vijand"! Matos ziet dus meer heil in IRL op de lange termijn dan bij Champcars. Althans, zo vat ik het nieuws op.

Matos ziet niet per se meer heil in de 'vijand" (<--zo zie ik het ook). Hij heeft altijd gezegd dat CCWS zijn doel was. Maar hij wilt niet denken alleen aan morgen, maar ook overmorgen. Als een professioneel driver bied zijn huidig koers meer zekerheid. Hij vond jammerlijk dat CCWS hem dat zekerheid niet kon geven.
Hij was in discussie met meerdere teams, maar uiteindelijk is het zo dat $$$ veel betekent, en de 2 mil van de CCA bonus hem niet een stoel kon krijgen.
Nou gaan er ook geruchten dat hij meer wou dan een stoel. Naast zekerheid van een meerjarig contract ook nog een salaris, en meer. Een beetje zoals Jos wordt daar ontvangen. Beggars cannot be choosers.
Hij had een bluff gespeeld bij de CCWS teams, en die hebben dat bluff geroepen, waarna hij in een moeilijk situatie bevind.
Dat kan wel een bewust keuze zijn, want zijn manager is ook de vertegenwoordiger van Hornish en Andretti's. Zie je waar dit heen kan gaan?
Enigzins zijn eigen doen, maar het is ook zo dat CCWS achter de oren moeten krabben vanwege dit allemaal.

De laatste columns van Robin Miller zijn erg interessant als je een 'no holds barred' opinie wil horen.
20.01.2008 16:04
Dutch-oval-fan
unregistriert

Zonde dat talentvolle coureurs als Nelson Philippe, Charles Zwolsman, Simon Pagenaud, Jan Heylen, Andrew Ranger, Timo Glock en vele andere slechts vaak voor maar 1 seizoen een kans kregen nadat ze veel geld betaalde om te mogen rijden.

Op deze manier is er nooit continuiteit. Ik snap Matos best dat hij verder kijkt dan 1 seizoen. Simon Pagenaud heeft het best goed gedaan in zijn eerste jaar. En dat gold ook voor Charles Zwolsman. En verder helpt het ook niet dat er telkens andere coureurs instappen bij de eigenaren van CCWS. Oriol Servia is best een goede coureur maar geef dan de winnaar van de Atlantics een kans. Op deze manier.

Verder schijnt ook Dan Clarke naar Indycar te lonken.

Erg positief is het allemaal niet. Hoor van geen enkel Amerikaans talent wat eens een kans zou kunnen krijgen.
21.01.2008 21:43
Stagman
unregistriert

^^^ Mee eens.

Al wil ik zeggen dat het toch beter is voor PKV dat ze wel Oriol aanhalen. PKV is een team dat veel beter had moeten doen gezien de geld die erachter zit. NHL kon het zooooo veeeel beter doen door continuiteit. Mechanics en drivers vast houden en tot een hechte team.
Dat is iets wat PKV heeft eigenlijk nooit gedaan. Altijd andere drivers, en dan ook nog andere managers enz. Nu hebben ze de kans om door te gaan met Oriol die ook in 2006 had bij PKV gereden. Met hem verwacht ik dat PKV iets zal stijgen.
22.01.2008 00:25
Acceleration Acceleration ist männlich
President of OpenWheelWorld.net

images/avatars/avatar-357.jpg

Herkunft: Zwijndrecht, Nederland

Gebaseerd op de huidige situatie kan ik Matos z'n beslissing begrijpen. De twee Atlantic kampioenen voor hem, Zwolsman (al had hij geen $2 miljoen CC sponsoring) en Pagenaud, staan nu beiden zonder sponsoring aan de kant, al denk ik dat het dit jaar nog wel goed gaat komen met Pagenaud.

Echter, als je kijkt naar landen die een grote impact gaan hebben op Champ Car, vind ik de actie niet zo slim. Zoals vorige week op ChampCar.nl te lezen was is de race in het Braziliaanse Goiânia een zeer serieus project, dat vrijwel zeker door zal gaan. Champ Car wil namelijk dolgraag terug naar Brazilië en de provincie waarin Goiânia ligt wil dolgraag Champ Car. Zelfs als het project van Goiânia zou mislukken (wat gezien de mensen die er bij betrokken zijn moeilijk indenkbaar is), dan kan je er bijna wel vergif op innemen dat Champ Car volgend jaar 'gewoon' in Brazilië rijdt. Waarom? Het formule 1 contract met Interlagos schijnt na dit jaar af te lopen en dit zal vrijwel zeker niet worden vernieuwd. Dit evenement krijgt jaarlijks tientallen miljoenen sponsoring, voor een groot deel van Braziliaanse bedrijven of bedrijven die zich hiermee vooral op de Braziliaanse markt richten. Zie je de mogelijkheden voor Champ Car en Braziliaanse coureurs die in Champ Car willen rijden?

Ik heb voorspellingen gehoord die zeggen dat er volgend jaar mogelijk zelfs zes tot zeven Brazilianen in Champ Car zullen rijden, waar we vorig jaar maar één vaste Braziliaan hadden: Bruno Junqueira.

Dus als je dat zo bekijkt, betwijfel ik of Matos de juiste keuze heeft gemaakt. Misschien had hij iets meer informatie moeten inwinnen over de nieuwe Braziliaanse koers van Champ Car. Anderzijds, op deze manier heeft hij uiteraard nog altijd wel meer zekerheid voor de toekomst, maar of hij net zo goed op ovals uit de voeten zal komen als op de roadcoarses...

Over PKV, vorig jaar kregen ze van alle hoeken veel commentaar op het feit dat het team van Kevin Kalkhoven met twee rookie coureurs kwam die nauwelijks extra waarde boden voor de serie. Het waren wel aardige gozers (vooral Neel is persoonlijk een super aardige vent), maar het ging wel om nóg een Fransman en een Zwitser waar de Amerikanen nauwelijks van hadden gehoord. Dat terwijl destijds een Servia, die al lang in de serie rijdt, aan de kant bleef staan, net als zo'n kleurrijke coureur als Nelson Philippe. Dat jaar lijkt PKV het gelukkig totaal anders te doen en met de ervaring die Servia en Tag hebben, gecombineerd met de mogelijkheden van PKV Racing, moet het team dit jaar minimaal voor raceoverwinningen kunnen vechten en mogelijk zelfs voor het titel.

22.01.2008 13:36 Acceleration ist offline E-Mail an Acceleration senden Homepage von Acceleration Beiträge von Acceleration suchen Nehmen Sie Acceleration in Ihre Freundesliste auf Fügen Sie Acceleration in Ihre Kontaktliste ein AIM-Name von Acceleration: PStraver500 YIM-Name von Acceleration: PStraver500 MSN Passport-Profil von Acceleration anzeigen
Roninho
unregistriert

ik denk dat 'i'll believe it when i see it' hier van toepassing is.

Ik heb ooit eens een sollicitatiegesprek gehad bij een bedrijf, waar ik een goed gevoel aan over hield. Zij blijkbaar ook want ze nodigden mij uit voor een 2e gesprek. Voor dit gesprek had ik de financiele gegevens bij de kamer van koophandel bekeken, en toen bleek dat ze in 4 jaar tijd 20 miljoen euro hadden verloren (op een jaarlijkse omzet van 75 miljoen). Dit heb ik natuurlijk aangekaart in het 2e gesprek, en daar hadden ze allerlei grote verhalen hoe ze de zaken nu anders aanpakten en dat alles goed kwam. Ik ben er uiteindelijk niet aan het werk gegaan (vanwege de financiele onzekere situatie) en 1,5 jaar later waren ze verkocht en was de helft weggesaneerd.

Ik zeg niet dat dit met champcar gebeurd, maar Matos zal wss gewoon denken: Mooi verhaal jongens, en als het een succes word in brazilie zal ik misschien ook wel proberen een sponsor te vinden, maar ik ga nu voor een (relatief) zekere toekomst.
23.01.2008 17:17
Wouter
unregistriert

Wat ook een belangrijke rol speelde in het gebeuren met Matos was zijn high-profile manager, John Caponigro.

Zo'n manager wil natuurlijk ook wat verdienen aan zijn werkzaamheden voor die coureur (geef hem eens ongelijk). De 2 miljoen bonus gaat naar het team, dus daar verdient hij niets aan. En als het enige wat de coureur betaald krijgt is zijn onkosten, tja dan is het logisch dat hij niet tevreden is met zijn deal. Duidelijk was dat hij Matos niet bij een top team zou krijgen.

Caponigro werkt al langs samen met de Andretti's en wist daar deze deal uit te slepen. En als je die keuze zo voor een coureur voorlegt, is het goed te begrijpen dat hij voor wat meer zekerheid heeft gekozen.
23.01.2008 23:25
Baumstruktur | Brettstruktur
Gehe zu:
Neues Thema erstellen Antwort erstellen
IndyCar Series - Champ Car World Series - Open Wheel World Fan Forum » Champ Car Memories - Champ Car World Series » Champ Car World Series » NL Ziet Matos geen heil meer in Champcars?

Forensoftware: Burning Board 2.3.6, entwickelt von WoltLab GmbH